Reviews: Reisproducten en hotels

Bij Vipio boek je bijzondere overnachtingen en vakanties in Nederland

Ben jij ook iemand die graag op bijzondere plekken overnacht voor een weekendje of nachtje weg? Struin jij ook Google af omdat je het moeilijk vindt om die ene perfecte plek te vinden? Bij deze zeg ik je dat dat gelukkig niet meer nodig is! Via het online boekingsplatform Vipio boek je nu heel gemakkelijk en snel de bijzonderste accommodaties. Niet alleen in Nederland maar ook in België! Niet alleen leuk voor jezelf maar ook als een cadeautje. Je zult er ongetwijfeld geweldige herinneringen aan overhouden!

Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met Vipio.

Wat is Vipio?

Vipio is het grootste boekingsplatform van Nederland en België als het gaat om unieke accommodaties. Op het platform vind je alle bijzondere overnachtingsplekken gemakkelijk bij elkaar. Zo kun je overnachten in een echt prinsessenkasteel of in een boomhut met het hele gezin, of misschien slaap je liever in een voormalige gevangenis? Wat je ook zoekt, het is er allemaal!

Op het platform kun je op twee verschillende manieren overnachtingen boeken. Je kunt direct boeken of meebieden aan de veilingen die gehouden worden. Het maakt niet uit welke optie je kiest, want aanmelden is sowieso gratis!

De accommodaties zijn in verschillende prijsklassen beschikbaar waardoor er voor iedereen wat leuks te boeken is. Vipio biedt altijd de laagste prijzen en er zijn regelmatig leuke kortingen en acties op de website te vinden!

Slapen in een Pipowagen

Om te overnachten in een echte Pipowagen hoef je tegenwoordig niet meer naar Oost-Europa. In Enschede, Overijssel, staat namelijk een authentieke Pipowagen uit Roemenië. Deze woonwagen is helemaal opgeknapt en in zijn originele stijl hersteld en ingericht. Het wordt ook wel de mooiste wagen van Nederland genoemd!

De woonwagen kun je boeken voor een overnachting met twee personen. Je zult niets tekort komen. De wagen beschikt over een televisie en een pelletkachel die je tijdens de wintermaanden lekker warm houdt. Ook de keuken is van alle gemakken voorzien zoals een eier- en waterkoker en koffieapparaat. Alsof dit nog niet genoeg is, heb je ook nog je eigen privé tuin waar je een overdekte jacuzzi en/of sauna bij kunt boeken. Hoe heerlijk is dat?! Bekijk deze overnachting.

De Pipowagen uit Romenië – foto van Vipio

Overnachten in een hijskraan

Heb jij je ooit afgevraagd of je kan overnachten in een hijskraan? In Den Bosch, Noord-Brabant, is het mogelijk! Aan de rand van de historische stad is een hijskraan omgebouwd tot een luxe tweepersoons hotelkamer. Het bijzondere aan deze plek is dat de hijskraan nog werkt. In de stuurhut vind je nog alle oude hendels en knopjes. Hiermee kun je de hijskraan besturen en je eigen uitzicht bepalen! Bij een overnachting zitten twee fietsen inbegrepen. Na een dagje de stad ontdekken kun je heerlijk tot rust komen en genieten van het uitzicht, wat je natuurlijk zelf gekozen hebt. Bekijk deze overnachting.

Slapen in een hijskraan – foto van Vipio

Een nachtje in een windmolen uit 1590

Een echt typisch Hollandse overnachting vind je in Waarland, Noord-Holland. Deze molen met maar liefst 430 jaar geschiedenis ligt op een heerlijk rustige plek in een mooi polderlandschap. Vanuit de 7 ramen in de molen kun je genieten van het landschap en het water. Deze molen is te boeken voor 2-4 personen. Door de centrale ligging midden in de provincie Noord-Holland, kun je overal gemakkelijk naar toe. Bezoek kleine historische plaatsjes zoals Bergen, Schoorl, Egmond aan Zee of Callantsoog. Waai een dagje lekker uit op het strand of ga shoppen in het altijd gezellige Alkmaar. Blijf je liever binnen? Neem dan contact op met de molenaar voor een rondleiding! Bekijk deze overnachting.

430 jaar oude molen – foto van Vipio

Meld jouw accomodatie aan bij Vipio

Heb jij een bijzondere accommodatie (vakantiehuis of -park, camping, B&B of hotel) dat je graag wilt verhuren? Meld je dan aan op de aanmeldpagina van Vipio! Twijfel je of je accommodatie bijzonder genoeg is? Dat is geen probleem, want aanmelden is gratis en voor iedereen!

Meer hotelreviews van over
de hele wereld vind je hier!